Το Ιράν ανακοίνωσε το Σάββατο ότι τα στενά του Ορμούζ θα κλείσουν για τη ναυσιπλοΐα, επικαλούμενο παραβιάσεις της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ. Την είδηση μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr, επικαλούμενο το ανώτατο κοινό στρατιωτικό επιτελείο της χώρας, το Khatam al-Anbiya Central Headquarters.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η απόφαση για το κλείσιμο των στενών αποτελεί το «πρώτο βήμα» ως απάντηση στις φερόμενες παραβιάσεις των δεσμεύσεων. Το επιτελείο προειδοποίησε ότι θα ακολουθήσουν περαιτέρω μέτρα εάν συνεχιστούν οι πράξεις που χαρακτηρίζει ως «επιθετικότητα».
Η ιρανική κρατική τηλεόραση μετέδωσε εν τω μεταξύ ότι η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν μεταβαίνει στην Ελβετία για συνομιλίες με τις ΗΠΑ σχετικά με την προσωρινή τους συμφωνία, επικαλούμενη εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών. Το ταξίδι αυτό επρόκειτο να γίνει κανονικά την Παρασκευή, αλλά αναβλήθηκε.
Όπως μετέδωσε δε το ιρανικό πρακτορείο FARS, επικαλούμενο τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών Εσμαήλ Μπαγκαεΐ, ιρανική αντιπροσωπεία μεταβαίνει στην Ελβετία για να απαιτήσει από τις ΗΠΑ την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους και να αποφασίσουν πώς θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις τους. Όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος, η Ισλαμική Δημοκρατία ευθυγραμμίστηκε με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε και οι ΗΠΑ είναι υποχρεωμένες να αναγκάσουν το Ισραήλ να σταματήσει τις επιθέσεις κατά του Λιβάνου.
Αν έστω κάποιες από τις δεσμεύσεις των ΗΠΑ δεν εφαρμοστούν, τότε το σύνολο του Μνημονίου του Ισλαμαμπάντ «τίθεται σε κίνδυνο», δήλωσε ο εκπρόσωπος, καλώντας τις ΗΠΑ να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα το συντομότερο δυνατό. «Κάθε μνημόνιο ή συμφωνία δοκιμάζεται εν τέλει, όταν εισέρχεται στη φάση της υλοποίησης», τόνισε στην κρατική τηλεόραση ο Μπαγκαεΐ.


4 days ago
3








Greek (GR) ·
English (US) ·